کارآفريني در دنياي امروز: زيرساختها
 
رمز کارآفرینی
برای کارآفرین شدن و جلب موفقیت به سمت خودتان، لازم است که مهارتها و خصوصیات ویژه ای کسب کنید.
3 خرداد 1389برچسب:, :: 21:41 ::  نويسنده : باقری گله
امروزه که کار و فعاليت شکل تازه اي به خود گرفته است و به سوي خودکارفرمايي و خوداشتغالي در حرکت است. کارآفريني و کارآفرينان نقش کليدي در روند توسعه و پيشرفت اقتصادي جوامع مختلف ايفا مي‌کنند. تجارب کشورهايي مانند ژاپن، کره جنوبي، مالزي و هند آکنده از فعاليتهاي چشمگير کارآفريناني بوده است که امروز به توسعه يافتگي کشور خود مي بالند. بايد توجه داشت که کارآفرينان تنها به ايجاد فرصتهاي شغلي جديد نمي پردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخريب خلاق مي زنند تا از دل ويرانه هاي کهن بناي رفيع آباداني و پيشرفت را برافرازند. باتوجه به نقش و اهميت کارآفريني و سابقه درخشان کارآفرينان در توسعه بسياري از کشورها و باتوجه به مشکلات اقتصادي زيادي که کشور ما با آن مواجه بوده و دست ياري از هر سويي مي طلبد، ترويج و اشاعه مفهوم کارآفريني، بسترسازي براي فرهنگ حامي کارآفريني و مهمتر از همه تربيت افراد (بويژه تحصيلکردگان) کارآفرين سازماني براي تمامي جوامع بــه خصوص براي جوامع درحال توسعه اي مانند ايران از اهميت و ضرورت حياتي برخوردار است شرايط اقتصادي، صنعتي، اجتماعي و فرهنگي امروز کشور به گونه اي است که حل مشکلات و تنگناها، الگوها و راه حلهاي جديد و متفاوتي را طلب مي کند. ترکيب جمعيتي جوان کشور، ضرورت ايجاد فرصتهاي شغلي و نيز نوسان بهاي نفت سه عامل عمده اي هستند که موجب مي شوند سياستگذاران و تصميم سازان کلان کشور به منبع درآمد سهل الوصول ديگري به جز نفت بينديشند و بي شک آن منبع جز ابتکار، خلاقيت و نوآوري چيز ديگري نيست. اکنون در عرصه جهاني، افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرينان منشا تحولات بزرگي در زمينه‌هاي صنعتي، توليدي و خدماتي شده اند و از آنها نيز به عنوان قهرمانان ملي ياد مي شود. چرخهاي توسعه اقتصادي همواره با توسعه کارآفريني به حرکت درمي آيد. در اهميت کارآفريني همين بس که طي بيست سال (1980 - 1960) در يکي از کشورهاي جهان سوم (هند) تنها 500 موسسه کارآفريني شروع به کار کرده‌اند و حتي بسياري از شرکتهاي بزرگ جهان براي حل مشکلات خود به کارآفرينان روي آورده‌اند. آنچه در شرايط سخت کنوني ضرورت آن در جامعه بيش از پيش احساس مي شود، پرداختن به اين مقوله اساسي، يعني کارآفريني است. زيرا مسلماً کارآفرينان باتوجه به خصوصيات ممتاز و برجسته خود قادرند در چنين شرايطي منابع لازم براي ايجاد رشد و توسعه در زمينه هاي توليد و منابع انساني فراهم کرده، اشتغال و کسب و کار جديد ايجاد کرده و با نوآوري صنعتي بر توسعه دامنه محصولات و خدمات بيفزايند. امروزه نيروي انساني به عنوان يک منبع نامحدود و محور هر نوع توسعه مطرح مي باشد. در اين بين کارآفرينان به طورخاص داراي نقشي موثرتر در فرآيند توسعه اقتصادي‌اند. تحقيقات نشان داده که بين رشد اقتصادي و تعداد کارآفرينان در يک کشور همبستگي مثبت وجود دارد. زيرا کشوري که داراي تعداد زيادي کارآفرين باشد از محرکهاي تجاري و اقتصادي قويتري برخوردار است. آموزش و پرورش کارآفرينان سازماني نيازمند يک متدولوژي آموزشي اجرايي براي همکاري تنگاتنگ بين صنعت و دانشگاه جهت مواجهه با فشارهاي شديد اجتماعي حاصل از رشد سريع فناوري و کمبود نيروي انساني متخصص در جهان امروز است. در اين روش که عنوان کارآفريني يافته، انسانها به گونه اي پرورش مي يابند که خود درجهت خلق کار قدم بردارند. مشاهدات حاصل از اعمال اين متدولوژي به صورت موردي در قالب مأموريت اجتماعي، اهداف، مقصد مشخص، و نيز فعاليتهاي مترتب آن منعکس گرديده اند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


برای کارآفرین شدن و جلب موفقیت به سمت خودتان، لازم است که مهارتها و خصوصیات ویژه ای کسب کنید. این وبلاگ قدمی کوچک در جهت آگاهی وارتقای مهارتهای ویژه کارآفرینی به جوانان ایران زمین است.
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رمز کارآفرینی و آدرس ramzkarafarini.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 46794
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1